onsdag 2 december 2009

Bloggarna kollar läget

Nu börjar det dra ihop sig mot Sum-sim riks och vi har tagit tempen på Sumsim-truppen från Västerås SS. Vi frågade de åtta sum-simmarna några frågor:
  • Vad ska du simma på Sum-sim riks?
  • Vad ser du mest fram emot med Sum-sim riks?
  • Vad tycker du om att riksfinalerna ska gå i Västerås?

Marcus Aurén (1994)
Jag ska simma 200me, 400me, 1500fr, 200fj, 200ry.
Jag ser fram emot att få simma 200 fjäril och träffa simmarna från andra klubbar.
Att det går i Västerås tycker jag är skönt - då slipper man åka bil så länge.

Frida Berggren (1994)
Jag ska simma 100fj, 200fj, 200ry, 100fr, 200fr, 400fr, 800fr, 200me, 400me.
Jag ser fram emot att simma bra - slå pers, att träffa alla som kommer dit och stämningen som blir på riks.
Det är kul att det går i Västerås. Och det ska bli kul att se hur bra Västerås kan arrangera tävlingen.

Veronika Fredholm (1993)
Jag ska simma 100fr, 200fr, 400fr, 800fr, 4*100me, 4*100fr
Ser fram emot att få simma på hemmaplan, med hemmapubliken.
Det är kul att det ska gå i Västerås, fast det är ju kul att åka bort också - för nu äter och sover man ju hemma och inte med simgruppen.

Johan Nyström (1994)
Jag ska simma 200me, 200br, 400me.
Jag ser fram emot att simma bra och simma snabbare än vad jag gjorde på region eller slå pers.
Det är egentligen kul att åka bort, men det är skönt att det går hemma för då kan man få optimala förutsättningar. Men det kommer nog bli lite trångt inne i simhallen, om man jämför med typ Stockholm.

Sara Ottosson Bixo (1995)
Jag ska simma 200fr, 800fr, 200br, 200me, 400me.
Det jag ser fram emot mest med riks är att det kommer att bli kul att simma. Ser fram emot att slå pers, vara i toppform och att få se hur det ser ut.
Det är kul med hemmaplan, man blir mer taggad då. Det är lite tråkigt att man inte får åka någonstans.

Rebecca Florinus (1994)
Jag ska simma 4*100 fr och 4*100 me - och då ska jag simma ryggsim.
Träffa kompisar från andra klubbar.
Det är roligt att det ska gå i Västerås och skönt. Men det är ändå roligt att åka någonstans.

Elin Ottosson Bixo (1995)
Jag ska simma 400me.
Jag ser fram emot att få simma. Ser ocså fram emot att det kommer andra klubbar från resten av landet och stämningen.
Jag hoppas att det blir bra och att folk vill komma tillbaka till Västerås.

Max Östberg (1996)
Jag ska simma 400fr.
Jag ser fram emot att få se de bästa simma.
Det är roligt att det är på hemmaplan, då är det lättare att fler västeråsare kommer och tittar.



Här är truppen: Marcus, Frida, Veronika, Johan, Sara, Rebecca, Elin, Max.
(Från längst upp till vänster)

//MH & IL



Inga kommentarer: