torsdag 10 december 2009

Är ni redo alla simmare?

Nu är det bara några dagar kvar till finalerna i Sum- sim. Vi har tagit pulsen på några simmare runt om i landet och kollat hur de laddar inför helgen.

Ellen Olsson (-95) Trelleborg Simsällskap
På Sum- sim ska jag simma 200 och 800 frisim, 200 bröstsim, 200 ryggsim samt 200 och 400 medley. Jag tränade hela sommaren och fick därför inte ”sommarlov” från simningen förrän i oktober. Nu laddar jag inför riksfinalerna med att träna på för fullt igen. Mitt mål under helgen är att simma på personligt rekord, mer än så kan jag inte förvänta mig… Men visst hade det varit kul med en medalj!
Om staden Västerås vet jag inte så mycket eftersom att jag aldrig har varit där. Jag skulle vilja beskriva mig själv som: envis, målmedveten och en tjej som älskar att träna.


Victor Klügel (-95) S 71
Jag ska delta på 200 bröstsim och 4*100 medley 16 oy där jag ska simma bröstsimssträckan. Inför finalerna laddar jag genom att äta bra mat och ta det lugnt. Det jag mest ser fram emot med helgen är att träffa folk, tävla och att få komma iväg. Mitt mål är att vinna. Om staden Västerås vet jag inte så mycket.
Om jag får beskriva mig själv med tre ord? Då säger jag: snäll glad och ambitiös.

Gustav Eriksson (-94) Trollhättans Simsällskap
Inför Sum- sim laddar jag med det gamla vanliga, alltså toppning. Men jag ser även till att lyfta humöret både hos mig själv och mina simmarkompisar. För det här ska ju bli kul! Loppen jag ska simma individuellt under helgen är 100, 200 och 400 frisim samt 100 fjäril och 200 medley. Jag ska även simma två lagkapper.
Målet med helgen är att sänka mina personliga rekord och att träffa andra simmare. Jag ser mest fram emot 4x 100 frisims lagkappen, det kommer bli tufft!
I Västerås har jag varit en gång tidigare då jag tävlade i NUSS. Men jag kommer inte ihåg så mycket av det. Förhoppningsvis lär jag mig desto mer den här gången.
Med tre ord kan man beskriva mig som: positiv, tävlingsmänniska och ”har-alltid-kul”.

/AOB

Inga kommentarer: